Previne și tine sub control cancerul ! Alte beneficii ale frunzelor de sfecla rosie !

 


Informatii nutritionale Atât frunzele, cât și rădăcina de sfeclă roșie sunt foarte hrănitoare. Frunzele sunt o sursa excelenta de vitamine A, B6, C si K, precum si bogate in fier, potasiu si magneziu. Frunzele au un conținut foarte scăzut de calorii, făcându-le o sursă excelentă de nutrienți în timpul unei diete cu conținut scăzut de calorii sau cu conținut scăzut de grăsimi. 

Rădăcina în sine este, de asemenea, foarte bogată în vitamine și minerale, precum și în antioxidanți și are un conținut scăzut de grăsimi saturate și colesterol. 

 100 g frunze de sfeclă roșie porție: 22 kcal, 2,2 g proteine, 0,13 g grăsimi, 4,33 g carbohidrați, 3,7 g fibre 

 100 g porție de rădăcină de sfeclă roșie: 44 kcal, 1,7 g proteine, 0,2 g grăsimi, 10 g carbohidrați, 2 g fibre 

 Beneficii pentru sănătate 

Contin antioxidanti si acid elagic care impiedica tumorile sa creasca.

Frunzele de sfeclă roșie sunt bogate în vitamina A, o vitamină cunoscută pentru beneficiile sale pentru îmbunătățirea sănătății ochilor, vitamina K, importantă pentru sănătatea oaselor și vitamina C, pentru stimularea sistemului imunitar. Frunzele au de fapt mai mult fier decât frunzele de spanac. Fierul este important pentru producerea de globule roșii și pentru transportul oxigenului în corp, făcându-le bune pentru cei cu oboseală anemie. Acest lucru ajută, de asemenea, la întărirea sistemului imunitar. Rădăcina în sine conține fitonutrienți numiți betaline. 

Acidul elagic este un polifenol sau micronutrient care se regăseşte în fructe şi legume. Unele alimente conţin o versiune complexă de acid elagic precum aceste frunze.

Acestea au efecte antioxidante, antiinflamatorii și de detoxifiere. Aceste betaline se diminuează treptat atunci când sfecla roșie este încălzită, deci este cel mai benefic atunci când sfecla roșie este crudă sau nu a fost coaptă la abur mai mult de 15 minute sau prăjită mai mult de o oră. Betalinele permit toxinelor din organism să fie legate de alte molecule care sunt apoi transportate în afara corpului. Acest lucru ajută la curățarea sistemului și susține ficatul. Sfecla roșie devine din ce în ce mai populară în rândul sportivilor, deoarece s-a demonstrat că scade tensiunea arterială și mărește rezistența. Acest lucru se datorează faptului că conține niveluri ridicate de nitriți, care sunt transformați în oxid nitric în organism. Atlet sau nu, acest lucru ajută la relaxarea vaselor de sânge, îmbunătățind fluxul și circulația sângelui.

Mai multe despre aceste frunze ,precum si retete in videoclipul de mai jos :

Comentarii

Postări populare

Ingrasaminte naturale pentru rosii

Frunzele la castraveti se ingalbenesc ? Stropeste-le cu un fungicid natural si foarte eficient !

Ce se planteaza in luna august

7 legume de plantat si semanat in luna August

Bulion de rosii fara fierbere

Cultivarea usturoiului din seminte

Cum sa ai tufe de fasole pline de pastai

Pasta de tomate pentru iarna

Recoltarea semintelor de rosii

Branza - Cas in saramura la borcan pentru iarna

Arhivați

Afișați mai multe